دولت عشق
دولت عشق
سیاسی-اقتصادی -اجتماعی

گزارش خبري

برگزاري جلسه دادگاه مديرمسئول روزنامه ایران  به اتهام اهانت عليه لاريجاني

 

هيأت منصفه مطبوعات پس از يك ساعت جلسه مشورتي، مديرمسئول روزنامه را به اتهام نشر اكاذيب عليه علي لاريجاني، مجرم اما مستحق تخفيف دانست.
به گزارش خبرنگار قضايي ، محاكمه مصيب نعيمي مديرمسئول روزنامه با شكايت دادستان تهران به اتهام جرائم مطبوعاتي ديروز در شعبه 87 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي باقري و دو قاضي مستشار به طور علني برگزار شد.
در اين جلسه كه اعضاي هيأت منصفه مطبوعات استان تهران نيز در آن حضور داشتند، ابتدا نماينده مدعي‌العموم با قرائت كيفرخواست، گفت: روزنامه در تاريخ 19 مهر سال گذشته در صفحه سوم مطلبي تحت عنوان «توپخانه‌هاي سياسي در كجا مستقرند؟!» به چاپ رسانده كه اين مطلب نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي است. سپس وي مجازات مديرمسئول ايران را از دادگاه خواستار شد.
در ادامه جلسه، رئيس دادگاه با تفهيم اتهام به نعيمي، از نامبرده خواست كه از اتهامات خود دفاع كند. نعيمي با رد اتهامات وارده در دفاع از خود گفت: در مطلب چاپ شده نشر اكاذيبي وجود ندارد و بنده هرگز نيت سوءیی نسبت به آقاي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي و ديگر مسئولان نداشته و ندارم و در اين گزارش نيز احساس نكردم كه به ايشان توهینی شده است و اگر نقدي بر رفتار و گفتار صورت گرفته است، از سر دلسوزي بوده و هيچ سوء نيتي در كار نيست.
سپس قهرمان شجاعي، وكيل مدافع نعیمی در دفاع از موكلش گفت: براساس كيفرخواست دادستان تهران، موكلم به خاطر چاپ مطلبي تحت عنوان «توپخانه‌هاي سياسي در كجا مستقرند؟!» محاكمه مي‌شود در حالي كه وي هميشه به دنبال سربلندي و اقتدار نظام بوده است و هيچ وقت نيت بدی در چاپ مطلب فوق نداشته است. بنده اين مطلب را نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي تلقي نمي‌كنم و از دادگاه مي‌خواهم موكلم را از اتهامات وارده تبرئه نمايد. مديرمسئول روزنامه نيز در آخرين دفاع خود گفت: تأكيد مي‌كنم نسبت به مسئولان چه در رده بالا و چه در رده پائين نظام احترام قائل هستم؛ ضمن اين كه نه در فكر و نه در عمل هيچ خطايي مرتكب نشده‌ام و از دادگاه برائت خود را درخواست مي‌كنم.
اعضاي هيأت منصفه مطبوعات پس از پايان دفاعيات مصيب نعيمي، براي تصميم‌گيري به اتاق شور رفتند و پس از يك ساعت جلسه مشورتي، سرانجام با اكثريت آرا، مديرمسئول روزنامه را مجرم اما مستحق تخفيف دانستند. هيأت قضايي دادگاه با توجه به نظريه هيأت منصفه مطبوعات، بزودي رأي خود را در اين زمينه صادر خواهد كرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:امریکا-خیانت-ایران-رحیم مشائی-دولت -یارانه, توسط محمد